måndag 21 november 2011

Förkyld o krasslig.

Måndagmorgon och jag vaknar med en blixtrande huvudvärk,täppt i näsan och rosslig i bröstet.Jag gör allt för att Mattias ska lägga sig ner igen och somna om men ICKE!Mamma.....gå upp!Mamma....jag är hungrig!Mamma....jag är kissnödig!Mamma,VAKNA!!Så jag tvingar mig själv att kravla mig upp ur sängen för att ta hand om min morgonpigga son.Blir ju inte piggare av att se min egen spegelbild....huu!
Sjukligt blek med svullna ögon och rynkigare än vanligt.Men,men.....efter en stark kopp kaffe,ett par treo och en dusch känns det lite bättre.Fattar inte att jag är så mottaglig för allt nu förtiden?Innan jag fick Mattias var jag ALDRIG sjuk och nu är det något hela tiden.Frikort för sjukvård har jag fått men om man kunde så skulle helt klart ha ett VIP-kort på Kalmar Lasarett oxå!Har b.l.a haft 2 lunginflammationer och en lungsäcksinflammation på ett år och har nu lovat mig själv att blir det en till lunginflammation så fimpar jag för gott!Inte en cigg till!Jag vet,jag vet.....borde sluta ändå.Och jag SKA.....snart.....kanske....jo.....jag SKA...snart.Jag lovar! Avslutar min blogg idag med detta löfte och sänder massa bakteriefyllda kramar o önskar er en bra dag!Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar