onsdag 30 november 2011

Hur hinner man vara inte bara mamma utan kvinna oxå?

Alltså....ibland undrar jag hur mammor med typ....1,2,3,4 barn hinner vara mera än mamma?Jag som då bara har 1 barn och visserligen ensamstående känner ofta hur jag inte räcker till.Ta bara en det där med att raka bikinilinjen,benen och under armarna.....ibland går det veckor innan det blir gjort.Svarta låååånga strån som sticker ut lite här o var.Ju mer hår jag får ju längre går trosorna jag använder ner på låren för att dölja eländet!Kan ju lika bra köpa mig ett par kalsonger (boxershorts) och sitta i soffan med benen brett isär och med handen innanför kallingarna och släppa en brakare då o då......varför inte en riktig rap oxå.Guuud,så kvinnligt!!Näää,har man en snart 3-årig son så är det inte ofta man får ta sig en dusch ensam i lugn o ro och man törs ha rakhyvelen med sig utan att min klåfingriga pojk skär fingrarna av sig.Det där med att noppa ögonbrynen tar ungefär lika länge mellan ggr och till slut står jag ej ut med att se min egen spegelbild för typ hela ögonlocken är täckta av svarta strån.....och så kan man ju inte se ut.På tal om underkläder.....är man ensamstående mamma så går pengarna till barnets kläder och jag får gå runt i ärvda eller mina egna gammla trasor.Underkläderna vill jag knappt tänka på!Min syster kom upp hit en dag och då hade jag just kommit ut ur duschen.Hon bemödade sig inte ens med att säga hej utan hon tittde på mig med sorgsen blick och sa:Du....jag har lite underkläder som du kan få.Det säger ju allt.Allt utom sexig antar jag....Funderar på om jag skulle köpa mig lite raffiga sexiga underkläder och överraska Lasse men jag skulle nog bara känna mig fånig och bli full i fniss.Nääää,mina typ 200 år gamla underkläder få duga ett tag till......det verkar ju som om Lasse tycker att jag är "hot" ändå ;) Eller så gör han det för att han aldrig sett mig med lampan tänd när vi går o lägger oss och kan se mina gamla trasor....hahaha...Jag är 43 år och har varit ihop med Lasse i ca 1 år och beter mig som en tonåring och vågar inte visa mig med lampan tänd....fniss.....jag lovade en gång att när vi varit ihop i ett halvår så skulle jag sluta med dessa barnsligheter......hehehehe......i min värld är ett halvår mycket,mycket,mycket
läääääääänge!!!Tillbaka till att hinna vara mer än bara mamma.....ibland så skulle jag bara vilja vara själv o ta den där duschen,rakningen,noppningen och alla andra typ kvinnogrejjer.Snygga till mig med nya tuffa kläder en snygg makeup och ny frisyr och gå ut på en bar tillsammans med mina tjejkompisar och bara röja en hel natt......bara vara......för jag är inte bara mamma jag är kvinna oxå ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar