tisdag 29 november 2011

Fotsvettsproblem.

Jahapp,då har jag varit in på sjukan igen och den här gången med kraftiga blödningar och en puls på 124.Såklart så blev jag åksjuk i ambulansen och fick syrgas i min redan täppta och snoriga näsa av den gulliga och mycket trevliga ambulanskillen.In på gynavdelningen och möts av samma sköterska som tog hand om mig för ca 3-4 veckor sen.Hej Therese!Det var inte längesen vi sågs sa hon och började snöra upp mina jobbardojjor.Kände paniken kom smygandes och generat förklarade jag att mina fötter nog inte luktade rosor precis eftersom jag kom in direkt ifrån ett arbetsskift innehållande 2 konferanser och mycket spring.Jag såg hur ambulanskillarna såg roat på varandra och jag kände mig ännu dummare.Men dom fortsatte sitt gulliga och vänliga sätt och klappade om mig och sa Hejdå,Therese ta hand om dig nu och sen var dom borta.Sen var det dax för att hoppa upp i den mindre gulliga och trevliga gynstolen......alltså,hur man funkar egentligen?Som sagt där ligger jag med 124 i puls och väldigt tagen av mina kraftiga blödninga och det ENDA jag kan tänka på är hur mina fötter luktar!!!Herregud!!
Vi vet hur det är när man har jobbat sa läkaren och sköterskorna förstående och log.....men nääää!Jag ligger ändå där och kan ej släppa tanken.....snacka om att grubbla över världsliga saker!Efter några timmar och några tabletter mot blödningarna mådde jag bättre och fick åka hem med recept på tabletter hit och dit plus en tid för operation.Slutet gott allting gott!Sköt om er alla och var rädda om varandra!P.S.Ha alltid ett par rena strumpor med er i väskan,tjejer....man vet aldrig när man hamnar i en gynstol och ligger med fötterna i ansiktet på en gynokolog.D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar